مجله اینترنتی زیبارو

مجله اینترنتی زیبارو حاوی جدیدترین مطالب روز

مجله اینترنتی زیبارو

مجله اینترنتی زیبارو حاوی جدیدترین مطالب روز

طبقه بندی موضوعی

برای تقویت موهای نازک چه باید کرد – قسمت دوم

| يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ق.ظ

روش های عالی برای تقویت موهای نازک هست که از اولین راه برای درمان تشخیص موهای نازک هست.

علل شکسته شدن موهای نازک و ضعیف

حرارت بیش از حد سشوار، بابلیس داغ و اتوهای داغ و سشوار های قوی سالن های زیبایی می توانند باعث شکستگی شدن موهای نازک و ضعیف شوند.

با استفاده از اتو یا سشوار خیلی داغ بر روی موهای مرطوب، آب باقی مانده زیر پوست مو را گرم می کند و باعث می شود که این آب از داخل مو بیرون بیاید که باعث ضعیف شدن می شو و موها شکسته میشود.

این رشته های خشک رطوبت را از هوا جذب می کنند و باعث وز وزی شدن مو می شوند.به جای مبارزه با بافت طبیعی موی خود، روی آنچه که دارید کار کنید. برای اینکه درخشش موهای خود را افزایش دهید ، با استفاده از تمیز کننده ها و نرم کننده هایی که به طور خاص برای درخشش مو طراحی شده اند. موهای مجعد، از محصولاتی که برای این نوع مو طراحی شده اند، استفاده کنید.

پوشاندن موهایتان در روز می تواند منجر به درهم ریختگی و موخوره شود. دم اسبی کردن، بافتن و درد گرفتن مو می توانند باعث ضعیف شدن مو شود. از بستن محکم مو به شدت خودداری کنید چرا که باعث ضعیف شدن ریشه موهایتان میشود.

ضعیف شدن مو و راه های جلوگیری از آن

اصطکاک شانه زدن زیاد و پوشیدن کلاه های چسبان و محکم می تواند باعث ضعیف شدن مو نیز شود. هنگام شانه زدن بیش از حد روی موهایتان وسواس نداشته باشید و هرگز موهای خیس را شانه نکنید. وقتی که موهایتان وز شد بهتر است موهایتان را کوتاه کرده و ویتامینه کنید که از رویش سریع موخوره به قسمت های بالایی موهایتان جلوگیری کرده باشد.

مصرف به موقع شامپو و نرم کننده های قوی و غنی موها می توانند به احیای پروتئین به موهای ضعیف، آسیب دیده کمک کند. اما باید به یاد داشت مصرف مداوم مواد تقویتی روی مو تاثیر خواهد گذاشت و دوره خودش را باید طی کند. وقتی موهای آسیب دیده و موخوره زده دارید باید این را بدانید که هیچ درمان کلی برای مو خوره وجود ندارد اما باد بدانید موها را در هر شش تا هشت هفته مرتب نگه دارید و قسمتی پایینی موها را کمی کوتاه کنید. برای درمان های موقتی، از شامپو و نرم کننده های ملایم استفاده کنید و روغن را تنها به نوک موهای خود بزنید.

درمان و تقویت موهای نازک

زمانی که برای درمان موهای ضعیف قدم بر می دارید، اولین خط دفاعی با پوست سر شروع می شود. پوست سر می تواند خشک و یا چربی زیادی داشته باشد، اما محصولاتی وجود دارند که برای درمان هر نوع مشکلی طراحی شده اند این را بدانید که اگر پوست سرتان سالم است شما هم موهای خوبی خواهید داشت.

اگر سرتان بشدت خارش دارد و به طور مرتب شوره هایی را روی شانه هایتان پیدا می کنید, ممکن است سرتان دچاره شوره سر شده باشد . پس در این صورت باید از شامپوها و نرم کننده مخصوص شوره سر استفاده کنید .

رژیم غذایی در تقویت موهای نازک

رژیم غذایی ناسالم هم می تواند دلیلی بر ریزش مو و اختلالات اندوکرین باشد. چیزی که می خورید روی سلامتی مو و پوست شما مستقیما تاثیر خود را می گذارد. برای رشد موها شما نیاز به مواد مغذی از غذای سالم دارید. رژیمی که شامل پروتئین و غنی از آهن است با ساختن کراتین قوی, پوست سر و مو را تغذیه می کند, پروتیین که مو را تقویت می کند, بافت مو را بهبود می بخشد و رشدش را تحریک می کند.

در بین وعده های غذایی میوه, سبزیجات و حبوبات حتما مصرف کنید. ویتامین ها نیز کلید سلامتی موی شما هستند. ویتامین c و یا کلاژن, رگ های خونی را با حمایت فولیکول های مو سالم نگه می دارد. ویتامین c نیز به جذب آهن از پروتئین های گیاهی به شماکمک می کند. بیوتین, یک ویتامین Bضروری است, موهای ضعیف را تقویت می کند و بافت آن را بهبود می بخشد. بیوتین در ماهی سالمون, هویج, زرده تخم مرغ و ساردین یافت می شود. سیلیکا, مواد مغذی یافت شده در جو, برنج, خیار, مارچوبه, کلم و آفتابگردان, و کلسیم, در محصولات لبنی, ماهی و سبزیجات برگدار, به رشد مو کمک می کنند. مکمل های ویتامینی نیز می توانند به موهای ضعیف شما کمک کنند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی